niedziela, 23 listopada 2014

Wielki Test Chlebaków

Podczas ostatniego pobytu w rodzinnym domu, po raz nie wiem już który, między moimi rodzicami odbył się następujący dialog:
M (krzycząc z łazienki): jeśli woda się gotuje, wsyp ryż!
T: ile tego ryżu?
M: no tak na oko!
T (pod nosem): na oko, to chłop w szpitalu umarł...
Takie oto powiedzonko stało się przyczynkiem do przeprowadzenia Wielkiego Testu Chlebaków, ponieważ stwierdziłam, że tak na oko, znając ich wymiary, pewnie i tak ciężko jest Wam stwierdzić, który chlebak idealnie sprawdzi się w Waszej kuchni i pomieści całe potrzebne Wam pieczywo.



Jak wielkie mam problemy z określaniem czegoś "na oko" okazało się już przy sprawdzaniu pierwszego, najmniejszego chlebaka ;) Mały chlebak z IB Laursen ku naszemu zdumieniu pomieścił w sobie większość zakupionego przez nas pieczywa, czyli w zależności od wielkości chleba chleb + 6 bułek lub chleb + 8 bułek.



Ceramiczny chlebak IB Laursen okazał się w sam raz na 2 chleby i 8 bułek.




Przy dużym chlebaku IB Laursen zaczęły się problemy, ponieważ zabrakło nam pieczywa. Nasze "na oko" nie przewidziało, że chlebaki są aż tak pojemne. W tym przypadku zmieściło się całe pieczywo i spokojnie można było dołożyć jeszcze 8 (jak nie więcej) kajzerek.



Chlebak retro z IB Laursen okazał się być jeszcze bardziej pojemny, pomieściłby 150% tego, co mogliśmy do niego włożyć :)



Analogicznie sytuacja wyglądała w przypadku chlebaka Kitchen Craft - zapełniliśmy go mniej więcej w 2/3. Praktycznie takie same rozmiary mają duże chlebaki IB Laursen.



Wiadomo, że ani chleb chlebowi ani bułka bułce nie równe, ale mamy nadzieję, że przynajmniej częściowo zobrazowaliśmy Wam pojemności chlebaków i ułatwiliśmy Wam przyszłe wybory :)

7 komentarzy:

  1. O widzisz ja marzę o tym chlebaku Ib Laursen ...i zawsze mi się malutki wydawał ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie się marzy taki chlebak jak pudrowy tylko miętowy :) Pomysł na test super, bo faktycznie można mierzyć i mierzyć, tylko co z tego... ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. no super te tesy ,ale moje pytanie czy w tych chlebakach nie wysycha pieczywo i czy wkladacie pieczywo do nich w woraczach bądź ściereczkach ?

    OdpowiedzUsuń
  4. wspaniały test i jaki apetyczny!
    Katarzyna

    OdpowiedzUsuń
  5. podejrzewam, że przy ilościach pieczywa spożywanego u mnie w domu jedyny chlebak, który nadaje się do użytkowania to duży IB Laursen, tylko niekoniecznie w różu ;p
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja się właśnie waham między małym a dużym Ib Laursenem... 4 osoby w domu, ale mało pieczywożerne.. przekonaliście mnie, chyba stanie na małym. :-)

    OdpowiedzUsuń